Sportovní areál o rozloze přes sedm hektarů se bude skládat z fotbalového hřiště, hřiště s umělou trávou a atletickým oválem a tréninkového travnatého hřiště. Součástí areálu, který buduje pardubická firma Chládek a Tintěra, bude tribuna pro 300 diváků s šatnami a zázemím, technický objekt a parkoviště pro více než 80 automobilů. S centrem města areál spojí lávka pro pěší a cyklisty. Součástí stavby je i úprava kruhového objezdu na hlavní silnici do Krkonoš.
Radnice předpokládá, že do konce letošního roku bude areál stavebně z valné části hotový. Na jaře by se stavbaři měli zaměřit hlavně na založení trávníků. Původní záměr vše stihnout již letos do konce listopadu podle starosty s největší pravděpodobností nevyjde, protože stavba kvůli zdržení při výběrovém řízení začala asi s tříměsíčním zpožděním a založení trávníků by tak vyšlo do zimy. Zatím desítka vrchlabských fotbalových týmů musí své zápasy hrát na hřištích v okolních vesnicích.
Zhruba 55 milionů korun nákladů stavby městu uhradí dotace od státu. "Většinu budeme muset zaplatit z vlastních zdrojů. Stát pro účely dotace například neuznal atletickou dráhu, umělou trávu, lávku a travnaté tréninkové hřiště," uvedl Sobotka. Dotace na stadion je součástí veřejné podpory rozvoje průmyslové zóny Škoda Vrchlabí, která by měla v souhrnu přesáhnout 700 milionů korun. Hlavní část investic jde do oprav silnic ve Vrchlabí a kolem něj. Stavbaři již například udělali opravu silnice z Horek do Studence.
Na místě původního fotbalového areálu Škoda Auto vybudovala nákladem 4,5 miliardy korun nový závod na výrobu převodovek. Produkci sedmistupňové automatické převodovky DQ200 zahájila továrna v září 2012. Závod zaměstnává zhruba 1000 lidí a patří k největším zaměstnavatelům na Trutnovsku. Automobilka nevyloučila, že v budoucnu by mohla kapacitu závodu zdvojnásobit.
zdroj: ČTK